Caprice was genomineerd in vijf categorieën. Een van die nominaties werd op zondag 23 februari tijdens de uitreiking van de Footwear Industry Awards verzilverd. Naast 'vrouwenschoenenmerk van het jaar' was de Duitse schoenenproducent ook in de race voor onder meer het comfort en modeschoenenmerk van 2020. Caprice directeur Jürgen Cölsch stelt in een persbericht dat het hernieuwde vertrouwen van de Britse vakhandel zowel een 'stimulans als verplichting' in om de banden met de markt verder te intensiveren en versterken.
Focus op innovatie
Caprice valt onder de Wortmann Group en wordt in Nederland vertegenwoordigd door Thom Westerkamp. “Onze overtuiging is dat alleen kwalitatief hoogwaardige collecties met een aantrekkelijke marge de markt op den duur verder kan helpen”, vertelde hij in augustus vorig jaar in gesprek met Schoenvisie. “We implementeren doorlopend nieuwe technologieën om de maakwijze en de kwaliteit van onze producten te verbeteren. Zo is in de fabriek in Pirmasens (Zuid-Duitsland, red.) in de zomer van 2019 een nieuwe digitale productielijn geïnstalleerd, waarmee een schoen – van ontwerp naar product – binnen een paar uur gerealiseerd kan worden.”
Bezoek Caprice in showroom 291 @ CAST.