CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

PODCAST#18 Leren door te vallen en op te staan: de ondernemersvisie van Duncan Ramdas (PDR 2)

PODCAST#18 Leren door te vallen en op te staan: de ondernemersvisie van Duncan Ramdas (PDR 2)

Tijd voor een nieuwe aflevering van de Textilia x CAST podcast! Dit keer aan tafel: Duncan Ramdas, medeoprichter van brandbuilding agency PDR 2, over zijn reis van werknemer tot ondernemer, de kracht van samenwerking en zijn visie op de toekomst van mode in Nederland. Een samenvatting van het boeiende gesprek vind je hier.

Van denimliefhebber tot merkbouwer
Duncan Ramdas is geen onbekende in de modewereld. Samen met compagnon Patrick Rijtenbach runt hij PDR 2, een agency dat buitenlandse én Nederlandse merken helpt hun plek te vinden op de Nederlandse markt. Hun portfolio bestaat uit uiteenlopende merken zoals het Franse Armor Lux, het surf-geïnspireerde Johnson Island, het duurzame Armed Angels en lokale initiatieven als New Optimist en BANK.

Duncan vertelt hoe zijn liefde voor denim en kledingcollecties ooit begon bij G-Star, waar hij Patrick leerde kennen. “We werden getriggerd door zelfstandige detaillisten die aangaven dat het aanbod in de markt te veel op elkaar leek. Wij kozen bewust voor merken met een eigen verhaal en sterke kernwaardes, ook al waren die minder bekend in Nederland.”

Samenwerken en vernieuwen
Wat PDR 2 uniek maakt, is hun nauwe samenwerking met retailers én merken. Duncan: “We zijn een klein team, maar door de kennis en kracht van onze merken te benutten, kunnen we snel schakelen en inspelen op de wensen van de Nederlandse markt. We fungeren als een soort satelliet voor onze merken. Zo kunnen we marketing en activaties inzetten die normaal alleen bij grote organisaties mogelijk zijn.”

Daarnaast is kennisdeling een belangrijk speerpunt voor Duncan. “Ik vind het leuk om ideeën te delen en samen verder te komen. Door te pingpongen met collega’s en merken ontstaan de beste ideeën, die we vervolgens weer terugbrengen in het assortiment.”

Ondernemen is vooral dóen
Voor jonge ondernemers en studenten in de modebranche heeft Duncan een duidelijke boodschap: “Als je het idee hebt dat je wilt ondernemen, ga het vooral doen en durf door te zetten. Je zult genoeg tegenslagen tegenkomen, maar zie dat als een leercurve. Door te doen wat je leuk vindt, haal je er energie uit. Tegen de wind in leer je misschien wel het meest.”

Trends en tips voor de winkelvloer
Volgens Duncan mag het in de winkels weer wat kleurrijker worden. “Er gebeurt zoveel om ons heen, economisch gezien. Maak het vrolijk, zorg voor attractiewaarde in je winkel. En wellicht is dat bij ons, misschien is dat bij een van onze andere collega’s, maar dat zou mijn boodschap zijn. Zorg dat je je winkel attractief houdt.”


Blijf op de hoogte van nieuwe afleveringen!

Wil je als eerste toegang tot de nieuwste afleveringen en bijbehorende artikelen? Volg ons op Spotify en Apple podcast en schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Dan ben je altijd als eerste op de hoogte van nieuwe content. Wij kijken ernaar uit om onze passie voor mode, retail en innovatie met je te delen. Zie je bij Textilia Talks!

LUISTER PODCAST

Bron: Textilia

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...