‘Voorkeur voor fysiek winkelen weer terug’

Waar begin dit jaar consumenten het liefst online winkelde, is de fysieke winkelstraat nu weer favoriet, zo blijkt uit een onderzoek van Manhattan Associates.

In januari 2022 gaf 22 procent aan liever fysiek te winkelen, dit percentage is nu gestegen naar 54 procent. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 1.100 Nederlanders door Multiscope. De opdracht gever Manhattan Associates, is naar eigen zeggen, een technologieleider op het gebied van 'supply chain en omnichannel commerce'.

Uit het onderzoek blijkt dat onder de ondervraagden, het zoeken naar aanbiedingen is gestegen.

  • 41 procent geeft aan dat sinds de stijgende prijzen, ze vaker zoeken naar koopjes. 
  • 56 procent van de ondervraagden geeft aan blij van te worden wanneer ze aanbiedingen vinden voor het aanschaffen van kleding en/of schoenen.
  • Wel is er een opmerkelijke verandering te merken dat het algehele geluksgevoel van Nederlanders tijdens het shoppen is gedaald. 

Bron: Fashionunited.nl
Beeld: Aygin Kolaei voor FashionUnited

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...