Solidus steunt Pink Ribbon en vraagt aandacht voor borstkanker

Oktober is borstkankermaand en Solidus draagt graag haar steentje bij om het onderwerp borstkanker en preventie onder de aandacht te brengen. Onder het motto ‘Met Karma borstbewust’ zet Solidus de sneaker Karma in. Hiermee steunt het merk Pink Ribbon, want van elke verkochte Karma gaat tien procent naar dit goede doel.

Solidus heeft een vrouwelijke CEO, zeventig procent van de medewerkers is vrouw en 85 procent van de sales is in het vrouwenschoenensegment. Het merk streeft ernaar comfortabele schoenen te brengen, maar staat ook voor duurzaam vrouwelijk zelfbewustzijn.

Als vrouw weet CEO Yvonne Breinlinger-Scheuring heel goed hoe belangrijk dit is en Solidus doet er daarom veel aan om medewerkers hierin te steunen. “Naast de wekelijks georganiseerde bedrijfssport, actief vormgegeven gezondheidsdagen en andere interne bedrijfscampagnes, gaat het ons ook nauw aan het hart om meer bewustzijn te creëren over het belang van vroegtijdige opsporing van borstkanker”, zegt Breinlinger-Scheuring. “Bijna iedereen van ons kent wel mensen met borstkanker.”

Karma

Omdat borstkanker een vorm van kanker is waarbij een vroege opsporing belangrijk is voor de kans op herstel, zet de stichting Pink Ribbon zich in om borstkanker te voorkomen. Ook draagt het eraan bij om de ziekte beter te kunnen behandelen is en ondersteunt het mensen met borstkanker.

Solidus ondersteunt Pink Ribbon en het doet dat in deze borstkankermaand met de sneaker Karma. De sneaker staat deze maand in het teken van borstkankerbewustzijn. Van elke verkochte Karma sneaker gaat tien procent van de opbrengst naar Pink Ribbon.

Bron: Schoenvisie.nl

Bezoek Solidus @ CAST showroom 247

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...