CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

Programma voor inkoopseizoen SS21 bekend

Programma voor inkoopseizoen SS21 bekend

Ben jij ook benieuwd hoe het inkoopseizoen voor SS21 bij CAST eruit gaat zien en welke veranderingen er plaatsvinden? Door de coronacrisis zijn er een aantal wijzigingen gedaan voor de planning van het inkoopseizoen SS21. Daarnaast zijn data en lessen meegenomen die zijn voortgekomen uit de enquête, die in april 2020 is gehouden onder bezoekers en exposanten van CAST.

JUNI, JULI, AUGUSTUS OPEN VOOR AFSPRAKEN

Ondanks de coronamaatregelen is het mogelijk om je afspraken in CAST voor de komende periode gewoon door te laten gaan. In het centrum houden we rekening met verschillende hygiënemaatregelen en er is voldoende ruimte om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Wij vragen iedereen om rekening te houden met de huisregels en voorzorgsmaatregelen.

INTERACTIEVE PLATTEGROND / AANWEZIGHEIDSMODULE 

Om te zien wie er op dit moment (realtime) aanwezig zijn kun je een kijkje nemen op de plattegrond via de website of CAST-app. De showroom licht groen op als er iemand aanwezig is, en rood als er niemand aanwezig is. Op deze manier kun je thuis al zien wie er aanwezig zijn en of er wellicht nog direct een afspraak voor dezelfde dag gemaakt kan worden. Ideaal toch?

plattegrond-website-applicatie.jpg

OFFICIËLE INKOOPSEIZOEN VERPLAATST NAAR 1 SEPTEMBER 2020 
“82% van de retailers is voorstander om het seizoen met 1 of 2 maanden te verplaatsen, slechts 18% is van mening de planning te laten zoals die is”. Dit blijkt uit de enquête die CAST in april 2020 heeft gehouden onder haar bezoekers. Dit is één van de redenen waarom CAST ervoor heeft gekozen om het inkoopseizoen later in te laten gaan. Daarnaast sluit het nieuwe programma aan bij de maatregelen zoals ze vanuit de overheid gesteld zijn. Er is rekening gehouden met de startdatum van 1 september om evenementen te organiseren.

SEGMENTDAGEN / GASTEXPO

De segmentdagen gaan er dit seizoen iets anders uitzien. In plaats van één dag staat nu de hele week in het thema van een bepaald segment. Op deze manier is er meer spreiding mogelijk van bezoekers en afspraken. Daarnaast krijgen de gastexposanten meer zichtbaarheid en hebben ze een tijdelijke plek in het centrum van Nederland om de nieuwste collecties te tonen. 

Hieronder een overzicht van de segmentdagen: 


  • De Kidsdagen – 7 t/m 11 september 2020 

  • De Schoenendagen (voorheen BUY & BLOOM) – 13 t/m 18 september
  • 
De Comfortdagen – 28 september t/m 2 oktober
  • 
De Lederwarendagen – 5 & 6 oktober (in samenwerking met Goldkrone-Lecombi)

Bekijk hier een overzicht van de planning 2020-2 

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...