In gesprek met Mirjam van Stijl Retail Design

Deze week gaan we in gesprek met Mirjam van Stijl Retail Design. Mirjam is vaak te vinden met haar kar vol styling spullen door heel het centrum of in showroom 418.

Mirjam in 1 zin: “Autonoom en commercieel – een mix die verrassend goed samen gaat!” 

Wist je dat..?

  •  .. Mirjam al 4 jaar te vinden is bij CAST?
    In november 2016 deed ze samen met haar compagnon Saskia voor het eerste de styling van de Experience Day bij CAST. Sindsdien verzorgen ze elk seizoen de styling in het centrum. Het doel hiervan is om zowel leveranciers als bezoekers in de juiste stemming & sfeer te brengen voor het inkoopseizoen (zomer/winter). Tevens wil Stijl Retail Design bezoekers inspireren en handvaten geven zodat zij de consument ook weer kunnen verrassen.

  • .. de trendboxen presentatie haar het meest is bijgebleven van de afgelopen 4 jaar?
    Begin 2019 stonden er vier verschillende trendboxen met elk een ander thema door het centrum verspreid (street craft, once upon a time, screen play & second nature). Bij elke trendbox gaven zij een idee hoe deze vertaald kon worden naar een toffe presentatie voor in de winkel om klanten te inspireren en te verrassen.

cast-rij-trendboxen-foto-bij-intervieuw.jpg

  • .. Stijl Retail Design ondernemers ondersteunt bij het visueel maken van hun commerciële doelstellingen?
    Dagelijks zijn ze bezig met het ontwerpen van stands en/of presentaties van allerlei verschillende producten. Van fietsen, trouwringen, mode tot aan natuurlijk... schoenen. De presentaties die ze maken zijn altijd gebaseerd op de doelgroep; “Voor wie is de winkel en wat moet het verhaal naar buiten zijn om die klant aan te trekken”.

  • .. Mirjam haar inspiratie overal vandaan haalt?
    “Heel cliché maar op straat, onderweg en uit vakbladen. Maar we bezoeken natuurlijk ook vakbeurzen, volgen trendlezingen en tegenwoordig ook de populaire webinars”.

  • .. Mirjam super-enthousiast wordt van vernieuwende en opvallende presentaties en winkelinterieurs ?
    “Ik word heel blij als ik zie dat mensen lef hebben getoond, het anders doen dan anders”. Het warenhuis Merci in Parijs is een heel goed voorbeeld voor de vernieuwende manier van merchandise. Hier hebben ze elke paar weken een gehele nieuwe collectie en passen het thema hierop aan.

  • .. Ze haar eigen stijl beschrijft als: overzicht weten te creëren in assortiment, op een fijne en sfeervolle manier?
  • .. Mirjam het liefst gaat shoppen in Haarlem?
    Omdat je hier veel kleine boetiek-achtige winkeltjes hebt met een eigen gezicht. En daarnaast zijn er afwisselend leuke eet en drink tentjes.

  •  ..Mirjam het liefst op sneakers loopt? (maar niet van die saaie witte)

TIP voor retailers & exposanten:
“Zorg dat je consequent bent in al je uitingen qua vormgeving, kleur, sfeer & gevoel. Hoe consequenter je dat doet hoe beter je herkent wordt. Advies: maak een brandboek voor jezelf en je medewerkers”.

Wist je dat jij als showroomhouder of ondernemer er niet uit komt, Stijl Retail Design je graag helpt? Zo kun je bijvoorbeeld een winkelcheck laten doen waarbij ze een dagdeel komen sparren over kansen die je misschien zelf nog niet hebt gezien.

Interesse of meer informatie: stuur een e-mail naar info@stijlretaildesign.nl

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...