De meest in het oog springende verandering is wel dat Rohde in zijn thuismarkt Duitsland direct aan de consument gaat verkopen. Het bedrijf lanceerde in november 2020 al een b2b-platform. De consumentenwebshop ging afgelopen september live en fungeert naast verkoopkanaal als visitekaartje voor de vernieuwde merkidentiteit. Met een nieuw logo en een nieuw motto, ‘Be open’. Het bedrijf wil hiermee laten zien open te staan voor mensen en ideeën. Het is ook een verwijzing naar de open hiel van hun succesproduct: de pantoffel.
Rohde’s digitale strategie dient twee doelen. Het eerste doel betreft de mogelijkheid om naast de bestaande doelgroep met jongere klanten in contact te komen, de tweede is het vergroten van haar naamsbekendheid.
De grootste omzet van Rohde komt tot op heden het meest uit Europese landen, zoals Nederland, Duitsland en Denemarken. Rohde wil in hun tweede fase hun digitale strategie verder uitrollen naar de Verenigde Staten, Rusland en het Midden-Oosten.
Na bijna 160 jaar start het grootste vernieuwingsprogramma voor Rohde. De wereld blijft constant veranderen en zo is Rohde ook aan veranderingen toe. Zo veranderen de wensen van de klanten, de technologische mogelijkheden en de markten. Een levensvatbare organisatie is een organisatie die zich kan aanpassen.”
Bron: Schoenvisie
Media: Schoenvisie