CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

Leestip: "Zo wordt je winkel een winnaar met meer service, ondernemerschap en klanten".

Leestip: "Zo wordt je winkel een winnaar met meer service, ondernemerschap en klanten".

Hoe maak je van je winkel een succes? Wat moet je doen om klanten te trekken? In verleiding tot aankoop te brengen? Hans van Tellingen geeft in zijn blog antwoorden op deze vragen.

Wie is Hans van Tellingen?
Hans van Tellingen is Geograaf en Regioloog en is directeur/eigenaar van winkelcentrumonderzoeker Strabo bv. Hij is hoofdauteur van ‘Waarom Stenen Winkels Winnen’. Hans schrijft vaak blogs voor Elsevier, Retailtrends, De Ondernemer, Stadszaken en vele anderen. 

Hieronder een aantal tips van Hans uit het blogartikel: 

1.Ken je product 
"Een echte winkelier is een ondernemer. Wat wordt daarmee bedoeld? Je moet je product kennen. Als je geen passie hebt voor de spullen die je verkoopt, ben je niet geloofwaardig.
Zorg dat je ertoe doet. Alleen jij kunt het verschil maken bij je concurrent. Je moet je klant in de watten leggen. Hem of haar verwennen. Het begint al bij het verwelkomen van de klant. Maak een verbinding. Zoek naar oplossingen.

2. Wees voorzichtig met kortingen 
Verder gaat het bij zelfstandige winkeliers veel minder om de prijs van producten. Je kunt niet opboksen tegen de grote ketens en hun inkoopcondities. Wees voorzichtig met kortingen. Als je een klant wilt verwennen werkt een extraatje beter. Een cadeautje. Zodat de klant je herinnert.

3. Echte Service 
Waarmee je met je stenenwinkel van een webwinkel is de ‘echte service’. Bijvoorbeeld, maak geen problemen van retouren. Verwijs niet door naar de fabrikant, maar regel zelf alle rompslop met garantie.

4. Zorg goed voor je personeel 
Ook het personeel is belangrijk. Je personeel moet net zo gepassioneerd zijn over het vak als jij. Geef geen aandacht aan je telefoon. Heb geen kauwgom in je mond, maak niet te veel lolletjes met je collega’s. Wees de klant gemeend welkom. Zorg goed voor je personeel. Inverteer in he teams, verkoop technieken, gastvrijheid en zorg voor werkplezier. Als jij goed voor je personeel zorgt. Gaan zij op hun beurt weer goed voor de klant zorgen. En zo worden jouw klanten uiteindelijk jouw ambassadeurs.

5. Omarm het internet
Het internet is juist een kans om klanten naar je winkel toe te halen. Creëer dus een fanschare. Maak een goede website. Zorg ook dat je elke dag leuke en verfrissende post hebt op Facebook, Instagram, Pintrest en Snapchat. Met bijv. een leuke aanbieding of een evenement. Of post anders een leuke quote, een mooi filmpje of een goed advies. Het hoeft niet altijd geld te kosten. Het gaat om inspiratie en het delen van kennis en ervaringen."

Wil jij nog meer weten? Lees dan het volledige artikel: 

Bron: hansvantellingen.nl

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...