Om winkeliers tijdens de coronacrisis te ondersteunen heeft de Wortmann Group maatregelen getroffen. Dat meldt het Duitse schoenenconcern, dat eigenaar is van de merken Caprice, Jana, Marco Tozzi, s.Oliver en Tamaris, in een persbericht. Het steunpakket omvat tien punten. De liquiditeit en directe inkomsten van de retailpartners te verbeteren is het primaire doel. Het bedrijf trekt hier ‘tientallen miljoenen’ voor uit. “Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen”, aldus ceo Jens Beining. “In deze moeilijke periode willen we daadkrachtig optreden.”
Extra betalingskorting
Extra betalingskorting van 10 procent is de belangrijkste maatregel, de zogenaamde ‘immediate assistance discount’, op alle reeds geplaatste zomerorders die nog uitgeleverd moeten worden en nabestellingen op de huidige zomercollectie. Daarmee wil de Wortmann Group winkeliers helpen hun marge te verbeteren.
Druk op voorraden verlichten
Het concern heeft verder zijn opslagcapaciteit tijdelijk fors uitgebreid. Op deze manier word een groot deel van de leveringen van zomer 2020, indies gewenst uitgesteld tot januari 2021 en wordt in de tussentijd kosteloos opgeslagen. Daarmee wil de Wortmann Group de druk op de voorraden van winkeliers verlichten.
Vraaggestuurde leveringen
De betalingstermijn voor uitstaande orders voor de zomercollectie 2020 en wintercollectie 2020-2021 wordt met 30 dagen verlengd. Op deze orders geldt een extra korting van 2 procent. De Wortmann Group heeft ook opnieuw gekeken naar de leverdata voor winter 2020-2021. Vroege seizoenscollecties, de zogenaamde ‘overgangsproducten’, worden later uitgeleverd. Daarnaast is het mogelijk om het verzenden van bepaalde artikelen enkele weken uit te stellen. Leveren op basis van behoefte is volgens het Duitse schoenenbedrijf nu ‘belangrijker dan ooit’.