In de leeftijdsgroep van 20 tot 39 jaar is Julia een van de populairste namen in Europa. Daarom is gekozen voor de naam ‘Julia’. Geen twee vrouwen zijn hetzelfde, zo is ook elke Julia uniek. Met deze campagne wil Tamaris een duidelijke boodschap overbrengen: vrouwen moeten hun verschillen vieren. Julia is hier dus ook een Julie, Lauren, Sofie of Marie.
Het merk lanceerde een on- en offlinezoektocht met de hashtag #whoisjulia. Het doel is interactie en een gepersonaliseerde content ervaring voor gebruikers. Julia’s die zich persoonlijk aangesproken voelden bestookte de Instagram-pagina van Tamaris. Nadien werd met een filmpje duidelijk gemaakt dat Tamaris achter deze guerillacampagne zat.
In januari ging 'Who is Julia?' van start in Duitsland. Naarmate de campagne verder wordt uitgerold in Oostenrijkse, Franse, Tsjechische, Belgische, Nederlandse, Griekse, Deense en Zweedse markten, zullen ook bewegende beelden met authentieke presoonlijkheden te zien zijn: de ‘echte’ Julia’s.
Momenteel loopt deze campagne nog steeds door en wordt er ingespeeld op het coronavirus; #whoisjulia #juliastayhome.
Bekijk hier de video van de campagne.
Bezoek Tamaris @ CAST Showroom 272