1.Raw
Als eerste en meest centrale trend van de forecaster richt 'Raw' zich op het terugbrengen van de samenleving naar de volledig natuurlijke ingrediënten van een product, in een poging om overconsumptie tegen te gaan. Deze trend plaatst ontwerpers weer op de voorgrond van design, met een bijzondere focus op het idee van 'seed to shelf'-productie.
2.Belonging
Bij het bespreken van 'Belonging' hebben de leden van Fashion Snoops zich geconcentreerd op het universele gevoel om je af te vragen waar je thuis is. In het afgelopen jaar hebben we veel buitenaardse avonturen beleefd, nu ruimtereizen steeds gewoner worden en de snelle groei van de metaverse in onze levenswijze begint door te sijpelen.
Een groot deel van de trend is gebaseerd op het veranderen van de perceptie van een item zodat het als een 'belonging' kan worden gezien. Dit daagt merken uit om klanten een betekenisvolle ervaring en een diepgaande relatie met hun aankopen te bieden. Dit verlangen naar een vergankelijk bestaan wordt aangevuld met de behoefte aan aanpasbare oplossingen in toekomstbestendige producten die op lange termijn hun nut blijven bewijzen.
3. Release
Voor 'Release' werd een trend getoond die sterk contrasteerde met die van de vorige suggesties. Voor deze toevoeging werd merken verteld om te kijken naar berichten die vreugde brengen en beperkingen doorbreken, en zo het gevoel van feestvieren in het dagelijks leven terug te brengen. Veel van dit gevoel van ontketende creativiteit houdt ook rekening met de mogelijkheden van de metaverse, waarbij het gebruik van samenwerking en de niet-bestaande grenzen die het digitale landschap biedt, worden aangemoedigd.
4. Grow
Voor de laatste trend is Fashion Snoops teruggegaan naar de waardering van de natuur, ditmaal door gebruik te maken van haar helende eigenschappen en door energie te putten uit haar vermogen om zich in de loop der tijd te ontwikkelen. Dit betekent dat rekening moet worden gehouden met natuurlijke cycli en het behoud van het leven, aangezien consumenten hun bezittingen steeds meer beginnen te zien als levende, levenslange wezens. Een uitdaging hierbij is om een secundaire laag van waarde aan uw aanbod toe te voegen.
Lees het volledige artikel op FashionUnited.
Bron: FashionUnited
Beeld: (links naar rechts) Rick Owens SS22, Prada Outdoor, JW Anderson SS22, Laura Ashley x Batsheva