De nieuwe website ging op vrijdag 5 juni live. Via Vai meldt in een persbericht dat voor de metamorfose verschillende zaken zijn aangepakt. Allereerst is het ontwerp vernieuwd en is er gekozen voor een minimalistisch, strak design. Op meerdere plekken is bewegend beeld ingezet, zodat de producten tastbaarder worden voor de consument.
Verbeterde winkelervaring
Het schoenenmerk wil bezoekers daarnaast een verbeterde winkelervaring bieden, met een geavanceerde zoekmachine en verbeterde storelocator. Ook kunnen consumenten voortaan direct chatten met de klantenservice. Naast webwinkel dient de site als inspiratiekanaal; bezoekers worden meegenomen in de ‘wereld van Via Vai’ door middel van digitale lookbooks en blogs.
Via Vai heeft momenteel zo’n 600 verkooppunten in de Benelux, Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het in Kaatsheuvel gevestigde schoenenmerk werkt hard aan haar zichtbaarheid en naamsbekendheid. Dit voorjaar werd de eerste nationale tv-campagne gelanceerd, Via Vai fits you.
Bezoek VIA VAI in showroom 002 @CAST