In de persconferentie van dinsdag 23 februari werd duidelijk dat de retail weer een beetje meer mag, namelijk winkelen op afspraak. Na click & collect is dit een tweede stap richting de volledige heropening.
INretail heeft een SOS opgesteld waarin tips en inspiratie zijn te vinden over hoe je zo efficiënt en veilig mogelijk klanten kunt ontvangen. En niet te vergeten; hoe je er voor de klant toch een feestje van kan maken.
Hieronder een korte samenvatting van de SOS:
Het volledige artikel kun je hier terugvinden
In 4 stappen efficiënt omgaan met winkelen op afspraak
- Nodig je (vaste) klanten persoonlijk uit;
- Doe online intakes om een voorselectie te kunnen maken;
- Maak er een feestje van voor de klant;
- Creëer kleine geluksmomentjes.
Download hier gratis bedankkaartjes van INretail
Hoe maak je er, ondanks de beperkingen, een feestje van?
- #TIP 1 / Communiceer dat jouw winkel veilig is om te bezoeken en zorg daar dan ook voor;
- #TIP 2 / Maak er een unieke ervaring van;
- #TIP 3 / Noteer en gebruik de klantendata;
- #TIP 4 / Vraag of je het bezoek van jouw klant mag delen op je social media kanalen;
- #TIP 5 / Maak voor en na foto’s. Laat het verschil zien dat jij kunt maken met jouw styling skills;
- #TIP 6 / Werk samen andere lokale ondernemers;
- #TIP 7 / Nodig je vrienden, familie en bestaande klanten persoonlijk uit om een afspraak te maken;
- #TIP 8 / Vraag elke klant om twee andere mensen over jouw winkel en het shop-avontuur te vertellen.
We wensen je veel succes en plezier
Lees hier het volledige artikel
Bron & Beeld: INretail