De collectie van Tamaris werd gekozen uit de ongeveer 1200 aanmeldingen van over de hele wereld en was volgens het juryrapport vooral overtuigend door de ‘expressiviteit, het unieke karakter en de herkenningswaarde’. Marlena Hanke, verantwoordelijk voor de creatie, beschrijft het idee achter het concept als volgt: “Tamaris Fashletics staat voor de perfecte synergie voor onze klanten. De combinatie van schoenen, vrouw en expressie onderstreept de lichtheid van de modellen, maar boeit tegelijkertijd met energie en dynamiek.” Jens Beining, CEO van Wortmann Group voegt hieraan toe: “naast de positieve feedback van onze retail partners zijn het prijzen zoals deze die het succes van een merk weerspiegelen. We worden beloond voor het harde werk en de passie dat ons Tamaris team heeft laten zien. Teamwork is enorm belangrijk voor ons. Dat is waarom we ook graag ons reclamebureau MEN AT WORK willen bedanken voor de ondersteuning die zij op conceptueel vlak hebben gegeven.”
Wat is German Design Council?
De German Design Council is een onafhankelijke en internationale opererende instelling die bedrijven ondersteunt bij het efficiënte communiceren van design en merkcompetentie. Tegelijkertijd stellen ze zich ten doel het begrip van design van het grote publiek te versterken. Samen met de German Brand Institute reikt de stichting deze prijs uit voor uitmuntend merkmanagement.
Bekijk Tamaris in showroom 272 @ CAST