NATURE’S NANOVERSE
Uit de trendlezing voor SS23 van Christine Boland komt de nieuwste trend ‘nature’s nanoverse’ naar voren. Met de term ‘Nature’s nanoverse’ doelt Christine op een nieuw veld dat zich opent voor wetenschappelijke verkenning. De wereld van microbiologie en neurowetenschap is onzichtbaar voor het blote oog, maar omarmt een eindeloze ‘nanoverse’ van vormen, vormen en kleuren. Dankzij wetenschap en technologie zijn we nu in staat om deze microwereld te observeren (bijv. onder een microscoop). Hieruit is een nieuwe ontwerptaal gekomen die bestaat uit eigenzinnige vormen en structuren van schimmels, virussen en bacteriën en de vertakkingen in netwerken.
ONTWERP
Nature’s nanoverse is onze inspiratiebron geweest bij het ontwerpen van het thema voor SS23. De banners voor alle evenementen zijn ontworpen met organische, onregelmatige ‘schimmel’ vormen. Voor elke segmentdag (Lifestyle, Kids, Schoenendagen, Lederwaren & Comfort) is gebruikt gemaakt van andere soort schimmel door het gebruik van verschillende vormen en kleuren. Daarnaast heeft Stijl Retail Design verschillende huisjes ontworpen die aansluiten bij dit thema.