Van Bloomingdale’s tot Galeries Lafayette heeft de International Association of Department Stores (IADS) in kaart gebracht hoe warenhuizen deze slimme mix van merken inzetten.
Vernieuwing zonder verwarring
Volgens IADS willen warenhuizen vernieuwen zonder dat klanten de weg kwijtraken. Sommige merken trekken aandacht met iets nieuws, terwijl andere juist een gevoel van herkenning en vertrouwen geven. “Winkels zijn het succesvolst als ze iets nieuws brengen binnen een vertrouwde omgeving,” aldus IADS.
Bij Bloomingdale’s worden kleurrijke merken zoals Farm Rio en Alémais gecombineerd met klassiekers zoals Polo Ralph Lauren. Ook worden online en fysieke winkels anders ingericht: online vind je bijvoorbeeld fast fashion, terwijl de winkels speciaal ingerichte ruimtes hebben waar jongere en gevestigde merken samen worden gepresenteerd.
In Oekraïne kiest warenhuis Tsum Kyiv voor luxe merken om vaste klanten aan te trekken. Tegelijk introduceert het nieuwe merken zoals Guest in Residence, een vrolijk kasjmierlabel. De opvallende visuele stijl en de goede timing (in het voorjaar) zorgden voor een succesvolle lancering. Daarnaast is er een hele verdieping gewijd aan Oekraïense ontwerpers.
Ook het Deense Magasin du Nord ziet dat klanten sneller openstaan voor nieuwe merken als deze gepresenteerd worden naast bekende namen. Zo ontstaat vertrouwen in onbekende labels.
Lees het volledige nieuwsitem op de website van FashionUnited via onderstaande button:
Bron: FashionUnited