Een aankoop doen in een webshop, afrekenen en de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde verkooppunt of thuis laten bezorgen, waarna de dealer het volledige aankoopbedrag direct op zijn rekening ziet bijgeschreven. De populaire Q Fit home shoes van QTC Footwear vinden op deze manier hun weg naar de consument.
Het is Jeroen van Scherrenburg al heel lang een doorn in het oog: schoenenmerken die hun voorraad bij Amazon of Zalando aanbieden, daarnaast een eigen webshop hebben en ook nog eens via de detaillist hun merk verkopen. Op deze manier wil hij zelf de merken van QTC Footwear niet verkopen. Wij kiezen ervoor om pal naast de winkelier te staan”, zegt Jeroen van Scherrenburg, die andere merken graag wil oproepen hetzelfde te doen.
Een manier waarop QTC Footwear zijn product verkoopt, is door de webshop. Deze is ontwikkeld door de leverancier, maar bedoeld voor de dealers. Door middel van de klant zijn/haar postcode kan de klant haar bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde verkooppunt, of kiest voor thuisbezorging.
Het idee om op deze manier de schoenen te verkopen is niet nieuw. Er werd al drie jaar aan het concept gesleuteld, maar in tijden als deze waarin iedereen de gevolgen van de lockdown ondervindt, kan dit voor de schoendetaillist het overwegen waard zijn.
Q-fit was voorheen te vinden in pop-up 2 maar heeft vanaf dit seizoen een eigen showroom.
Bezoek Q-fit @ CAST showroom 225