Het bleek een welkome en geslaagde editie. Met de nodige maatregelen reageerde bezoekers en gastexposanten enthousiast op de beurs. Bezoekers kregen de mogelijkheid om zich van tevoren in verschillende tijdsvakken te registreren. Dit om de gewenste spreiding te creëren. Bij de entree werd een gezondheidscheck gedaan en er was toezicht op het naleven van de regels.
De verplichte looproute was een goede en prettige manier om de bezoekers langs alle stands te laten gaan. Per zaal was er beleid om maximaal 30 bezoekers naar binnen te laten gaan. Het mondkapjesbeleid werd goed nageleefd. Vanwege het succes van de eerste editie, één jaar geleden, was de animo onder leveranciers zeer groot. De tweede editie werd in maart op het laatste moment helaas gecanceld. Zowel leveranciers als bezoekers hebben in- én verkocht in een prettige relaxte sfeer, ondanks de opgelegde regelgeving.
Zeer veel interesse in deelname
Op de gastexpo was een groot aanbod van merken te vinden, waaronder Burkely, LouLou Essentiels, Spikes & Sparrow, Cowboysbag & DR Amsterdam.
Onder één van de gastexposanten gaf Sparwell het volgende aan, “Wij vinden dit een goede beurs. Wij doen voor het eerst mee en denken dat het een interessant aanbod heeft. Er is een goede balans en interactie. Wij waarderen het enorm - ondanks corona - dat er zoveel winkels zijn gekomen.”
In eerste instantie was er scepsis over de opzet op verschillende niveaus. Dit bleek uiteindelijk zeer goed bevallen door deelnemers in de kleinere beursruimte.
“Door het spreiden van bezoekers direct vanaf de check-in, werden alle ingerichte beurszalen vrijwel allemaal evenredig bezocht.”, aldus Caroline Beitler van CAST.
Alle deelnemers en bezoekers waren het er over eens dat de Lederwarendagen niet gemist kunnen worden op de beurskalender en de beurs over een half jaar voor hen zeker weer in de agenda staat.