Jimmy Choo en Timberland vormen een onwaarschijnlijk duo voor een collab, maar hun eerste samenwerking in 2020 was wel een succes. Het outdoor- en het luxemerk hebben daarom opnieuw samengwerkt. Het resultaat is een capsulecollectie waarin de boots van Timberland de glamoureuze uitstraling van Jimmy Choo hebben gekregen.
New York, New York
Het duo heeft al één ding gemeen: New York is bijzonder betekenisvol voor zowel Timberland als Jimmy Choo en dus diende de stad als inspiratie voor hun tweede samenwerking. Timberland’s iconische Yellow Boot was populair in de rapscene die hier in de jaren negentig werd geboren. En Jimmy Choo is onlosmakelijk verbonden met modeminnend New York, sinds het merk op het scherm werd vereeuwigd in de populaire tv-serie Sex And The City.
Heruitvinding
Voor het tweede deel van de samenwerking tussen Jimmy Choo en Timberland is de Timberland-klassieker opnieuw uitgevonden met de glamoureuze inbreng van Jimmy Choo’s creatief directeur Sandra Choi. De capsulecollectie bestaat uit zeven stijlen voor mannen en vrouwen, waaronder knalroze fluwelen boots, twee klassieke nubucklaarzen met een op graffiti geïnspireerd Jimmy Choo-logo, een zwarte laars met een Swarovski-kristal, een dijhoge zwarte leren laars en een hakkenversie van de iconische Timberland 6-inch laars, die volledig is bedekt met Swarovski-kristallen.
Campagne
De capsulecollectie wordt gebracht met een campagne waarin de creatieve gemeenschap van New York een rol speelt. New Yorkers Justine Skye – muzikant en actrice – en Pie’rre Bourne – rapper en producer – tonen de collectie op een dak in New York, met de stad zelf als de ‘perfecte achtergrond voor de ontwerpen die het inspireerde’.
Bron: www.schoenvisie.nl