Let’s Connect
Met Let’s Connect zet Hooijer Groep in op slim voorraadbeheer. Dit betekent dat alle beschikbare artikelen en productafbeeldingen van de Hooijer Groep op de webshop van de retailer kunnen worden weergegeven. Doordat het een geheel geautomatiseerd proces is, blijft de voorraadactualiteit gewaarborgd. Het grote voordeel van deze slimme samenwerking is dat de schoenen die niet standaard in het assortiment van de retailer zitten toch verkocht kunnen worden. Ook als een artikel niet meer aanwezig is in de fysieke voorraad van de retailer, kan deze toch nog verkocht en meteen geleverd worden.
“In de corona periode hebben we nagedacht over hoe we onze klanten konden helpen, om hen wat verlichting te bieden in moeilijke tijden. Toen kwamen we op het idee van Let’s Connect”, aldus commercieel directeur Bart Hooijer.
Hoe werkt het?
De connectie met Let’s Connect gebeurt op basis van een API koppeling met de systemen van de Hooijer Groep. De ICT afdeling van de Hooijer Groep helpt de winkels graag bij het opzetten van de verbinding. Een gratis service om de retailer die het momenteel al zwaar genoeg heeft te ondersteunen. Tevens is er samen met Stockbase gekeken naar oplossingen voor eenvoudige connecties tussen Hooijer Groep en de webshops van retailers. Voor retailers die al aangesloten zijn bij Stockbase is een verbinding zo opgezet. De vrije voorraden en productafbeeldingen worden gekoppeld middels unieke barcodes. Nadat de retailer een schoen heeft verkocht via de eigen webshop wordt de order doorgezet naar de Hooijer Groep. Orders kunnen hierna verzonden worden naar het magazijn van de retailer of gaan rechtstreeks naar de consument op dropshipment basis.
Kijk voor meer informatie en voorwaarden op de website van Hooijer Groep.