Wat de kleur betreft, zijn de zogenaamde 'Heinekicks' gebaseerd op het typische groen van het merk, het rood van de Heineken ster, zilveren elementen om aan te geven dat het om de biersoort 'Heineken Silver' gaat, en wit. Dan is er de opvallende transparante zool, die opvalt door zijn geelgouden uitstraling. Deze is geïnjecteerd met bier.
"Samenwerken met Heineken was een geweldige uitdaging. We delen allebei een passie voor innovatie en het verleggen van grenzen en hebben een ontwerp gemaakt dat dit weerspiegelt," zei Ciambrone, die schoenen heeft gemaakt voor sterren als LeBron James, DJ Khaled en Drake. "De schoen belichaamt niet alleen de energie van Heineken Silver, maar bevat deze ook letterlijk. Ik kan niet zeggen dat ik ooit eerder een sneaker heb ontworpen waar bier in zit."
Naast de zolen waar bier in zit, door Heineken omschreven als ‘beer for your sole’ op sociale media, verbergt de schoen nog een ander hoogtepunt: een verborgen flesopener in een zakje in de tong van de schoen.
Het is niet de eerste uitstap van het biermerk naar streetwear. Heineken heeft voor een WK-capsule al samengewerkt met onder meer de Amerikaanse herenmodezaak Union, het Japanse streetwearmerk A Bathing Ape en sportkledingbedrijf Kappa.
Voor de lancering later dit jaar zullen er in totaal 32 'Heinekicks' worden gemaakt.
Bron: FashionUnited