Als opening werd er een presentatie gehouden met een introductie over CAST door Marijn Verschure. Vervolgens kregen de studenten een trendpresentatie van ANWR-Garant over de veranderingen en trends in de schoenenbranche. Na de lunch werden de studenten rondgeleid door het centrum en kregen zij korte presentaties van Jenszen, Timberland, Revolte, Birkenstock, Bos Group en Smartdeal. Zij vertelden de studenten verhalen en ervaringen van hun merk.
Tijdens de minor Trendwatching maken de studenten in grote lijnen kennis met de kunde om trend te signaleren, analyseren en interpreteren. In korte tijd wordt hen een systematische manier aangeleerd om Trendwatching tot hun vaardigheden toe te bedelen. Binnen de bacheloropleiding is Trendwatching één van de onderscheidende technieken die de studenten uniek maakt ten opzichte van andere opleidingen.
De Bacheloropleiding Trendresearch and Concept Creation bestaat volgend jaar (pas) tien jaar. Het is een relatief nieuwe opleiding en is daardoor reeds in ontwikkeling. De studenten worden actief betrokken in vormgeving van de studie. In de huidige tijd, waarin schoolsystemen en/of vormen van educatie zich snel evolueren zijn studentenopinies onmisbaar.
Zoek jij ook een inspirerende ruimte voor een presentatie, vergadering of collectiebespreking? Neem dan contact op met info@cast.nl