Van Mourik Schoenen was tot kort nog vrij anoniem, maar is nu bekend door het hele land. De ondernemer heeft dit te danken aan het feit dat hij moeilijk afscheid kon nemen van spullen. Zo was van Mourik begonnen aan een grote schoonmaak waarbij hij een oud, stalen kledingrek terug vond. Vervolgens had hij op de zolder van zijn eigen huis een afdekzeil vond en was voor hem het kwartje was gevallen. Van Mourik wilde ervoor zorgen dat zijn winkel draaiende bleef en dat de besmettingskans in zijn winkel erg laag zou zijn. Zo bedacht hij om het zeil aan het kledingrek te bevestigen en kwam hij op deze manier op het spatscherm. Het is een spatscherm met onderaan een opening voor de voeten. Op deze manier was het alsnog mogelijk om de voeten op te meten van kinderen.
Van Mourik zijn ‘uitvinding’ werd door het hele land opgepikt. Dit maakte van Mourik nog trotser en besloot hij zichzelf in te schrijven voor verschillende wedstrijden.
Zo gaf hij zichzelf op bij het Visa. Visa wilde 15 Nederlandse ondernemers belonen voor een opvallend innovatief idee. Omdat hij deze wedstrijd gewonnen had kreeg hij een reclamebudget voor social media. Ook liet Visa hem een reclamespotje opnemen. Verder had hij zich aangemeld voor een wedstrijd van T-Mobile en ging hij er vandoor met de hoofdprijs. Naast een huis-aan-huis verspreiding van 30.000 reclamefolders heeft hij een week lang in de bushokjes gehangen. Wedstrijd nummer 3 waar hij zich voor had ingeschreven was de wedstrijd van RTL. Wederom ging hij hier ook met de hoofdprijs ervandoor. Door al deze reclames en overwinningen is Van Mourik zijn zaak populairder dan ooit en hebben ze alle media in het land gehaald.