Eenvoud
Het evenement kenmerkt zich door zijn opzet in eenvoud. Merken presenteren zich allemaal op eenzelfde manier, waarbij er geen onderscheid op basis van marketingbudgetten kan worden gemaakt, maar juist de focus op product centraal staat. Hierdoor word je als inkoper bij het oriënteren en inkopen meer getriggerd om écht goed naar de producten te kijken. Tevens is het standaardbeleid van de organisatie dat alleen inkopers welkom zijn gedurende de dag. Hierdoor blijft het contact tussen leverancier en klant centraal staan. Kortom, een sterk collectief waarbij de kindermodebranche bij elkaar op één plek samenkomt.
Gastvrijheid en service centraal
Exposanten en bezoekers worden volledig ontzorgd. De locatie ligt centraal in Nederland, je kunt als bezoeker gratis parkeren én je drankjes en hapjes (dus ook de lunch) worden door de organisatie aangeboden. Er worden heerlijke plaatjes gedraaid door de huis-dj van Preview. Binnen het concept staat gastvrijheid, een ongedwongen sfeer en prettig zakendoen centraal.
Merkenaanbod
Preview brengt voor de eerste editie een ruim merkenaanbod. Leuke toevoeging aan het concept is dat het Drive Inn Junior concept opgaat in het nieuwe kids kleding en schoenen platform van Preview. Merken die zich al definitief hebben ingeschreven voor het event zijn o.a. Diesel, Parajumpers, Guess, Malelions, Ballin, Anthony Morato, Sofie Schnoor, Hound, Levi’s Kids, Tiffosi jeans, LTB jeans, Compania Fantastica, EMC, Shoesme, Bergstein FW, Lyle & Scott, Mayoral, Pinko, Iceberg, Abel & Lula, Kipling, Indian Blue Jeans, Rellix, Daily Seven, Cruyff Junior FW, Vingino FW, Replay FW, Beberlis, Zecchino d’Oro FW, Dsq2 FW, Sun68 FW, KIE stone, Kiezeltje & Gymp. Verder is de organisatie in gesprek met alle belangrijke spelers in de kinderkleding branche. De inschrijving staat inmiddels open op www.cast.nl/preview-kids
CAST & PREVIEW
CAST is een handelsplatform voor de schoenen, sport en mode-industrie en bestaat sinds 1984. CAST huisvest vaste showrooms van internationale en nationale schoenenmerken, flexibele showrooms voor de textielindustrie en evenementen voor de mode, lederwaren en sport industrie. Ooit begonnen met de focus op schoenen, ziet het bedrijf sinds 2018 de noodzaak om te verbreden in productaanbod en de evenemententak uit te breiden. Dit succes krijgt vorm in 2021 waar Preview als nieuw event ontstaat. Preview biedt inmiddels als event onderdak aan een paar honderd merken. Met de uitbreiding van Preview Kids hoopt CAST permanent onderdak aan een sterk kids evenement voor de Benelux-markt te brengen.