Het is geen verrassing dat mondkapjes hét accessoire van 2020. De zoekopdrachten naar mondkapjes is gestegen met 502% ten opzichte van vorig jaar. Ook schoenmerken zijn goed vertegenwoordigd in de top 10. De Arizona-sandaal van Birkenstock staat op de tweede plaats doormiddel van samenwerkingen met Proenza Schoulder, Rick Owens en Valentino. De stijgende vraag naar gemakkelijk zittende schoenen speelde eveneens een rol. Dit was terug te zien bij nummer acht en negen op de lijst. Dit gaat over de klompen van Crocs en de laarzen en pantoffels van Ugg. Schoenenmerken die niet bepaald bekend staan om hun uiterlijk, maar staan voornamelijk bekend om hun comfort.
De volledige top 10:
- Off-White mondkapje
- Birkenstock Arizona-sandaal
- Telfar-shopper
- Nike jogginbroek
- H&M katoenen jurk met pofmouw
- House of Sunny gebreide jurk
- Prada Nylon Gabardine korte broek
- Crocs classic klompen
- Ugg pantoffels en laarzen
- The Frankie Shop Eva mouwloos T-shirt
Populaire samenwerkingen
Birkenstock komt ook terug op positie vijf in het rijtje van de ‘hotste collabs’, of te wel de modesamenwerkingen waar online shoppers het meest naar gezochten. Birkenstock sloeg de handen ineen met Proenza Schoulder. Na de lancering was het aantal zoekopdrachten naar deze sandaal zeer gestegen, met een plus van 24% in augustus. Hieronder zie je de volledige top 5 van de andere schoenencollabs met de meeste zoekopdrachten.
Volledige top 5:
- Dior x Air Jordan
- Disney x Gucci
- New Balance x Casablanca
- Dior x Rimowa
- Birkenstock x Proenza Schoulder
Bron: Lyst