“Na het succes van de eerste show in 2020 stonden we te trappelen om een tweede editie te plannen”, laat mede-initiatiefnemer Bas van Exter weten. Hij is oprichter van The Shoecare Shop, een specialist in luxe schoenverzorging, en samen met Jesper Ingevaldsson van de Zweedse schoenenblog Shoegazing organisator van de Amsterdamse Super Trunk Show. De eerste editie, in het voorjaar van 2020, trok meer dan driehonderd bezoekers. “Door covid werd er een jaartje overgeslagen, maar dit jaar is het evenement terug.”
Schoenenmerken en stijlpartners
De Super Trunk Show draait om exclusieve kwaliteitsschoenen uit binnen- en buitenland. De eerste deelnemers zijn inmiddels bevestigd. Het Nederlandse schoenenplatform The Hand is aanwezig met Edward Green, de Zweedse webshop Skolyx neemt deel met de eigen merken Skolyx en TLB Mallorca en de collecties van Bridlen uit India en CNES uit Singapore zijn er te zien. De line-up wordt aangevuld met ‘stijlpartners’ als maatkledingspecialist New Tailor, accessoiremerk Amidé Hadelin en stijlconnaisseur en parfumeur Yvo van Regteren Altena met zijn parfumlabel Yvra 1958.
NK Schoenpoetsen
Tijdens het event wordt ook het Nederlandse Kampioenschap Schoenpoetsen weer gehouden, in samenwerking met de luxe schoenverzorgingsmerken Saphir en Dumco. Drie finalisten die als beste uit een eerdere kwalificatieronde komen, krijgen de opdracht om in twintig minuten zoveel mogelijk glans op een nieuwe Loake-schoen te poetsen. Bas van Exter (The Shoecare Shop), Jesper Ingevaldsson (Shoegazing) en Yvo van Regteren Altena kiezen als vakjury de uiteindelijke winnaar.
Beeld: Super Trunk Show
Bron: Textilia