Met een duidelijke focus op collectieontwikkeling, technische innovaties en hoogwaardige productie als voorstadia van de detailhandel, vertrouwt CAPRICE op concurrerende en toekomstgerichte schoenenretailers als distributiepartners voor beide merken.
“In het hogere middensegment bieden we met CAPRICE al een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Met het merk PETER KAISER, dat wereldwijd in ruim zeventig landen geregistreerd is, kunnen wij dit nu ook in het hogere segment aanbieden. De lagere en luxe genres worden gedomineerd door verticaal geïntegreerde spelers. Het bedrijfsgebied met het grootste potentieel voor onze niet-verticale handelspartners ligt daar tussenin. En dat is precies waar CAPRICE en PETER KAISER zich zullen positioneren”, zegt Jürgen Cölsch, directeur van CAPRICE Schuhproduktion GmbH & Co. KG.
De overname van het merk PETER KAISER door CAPRICE belooft niet alleen een sterkere positionering van het bedrijf op de markt, maar ook een uitgebreid productassortiment dat de waarden van beide merken combineert.
“De integratie van het merk PETER KAISER in de beproefde processen van onze dochteronderneming CAPRICE opent nieuwe perspectieven voor groei en innovatie. De unieke identiteit van PETER KAISER zal behouden blijven, terwijl de kennis van CAPRICE zal worden gebruikt om de collecties uit te breiden en klanten vanaf het seizoen lente/zomer 2025 een breder assortiment te bieden”, zegt Jens Beining, CEO van Wortmann Schuh-Holding KG.
CAPRICE staat voor “Modern Comfort” en staat al tientallen jaren synoniem voor innovatie en kwaliteit. Het bedrijf is erin geslaagd traditie en innovatie in zijn producten te combineren, waardoor het een van de toonaangevende schoenenfabrikanten in Europa is geworden. PETER KAISER, het oudste Duitse damesschoenenmerk met een geschiedenis die teruggaat tot 1838, staat voor ‘Modern Classic’. PETER KAISER heeft de harten van schoenliefhebbers over de hele wereld veroverd. Het merk staat voor uitmuntend vakmanschap en ongeëvenaarde verfijning.
“Ik ben blij om het merk PETER KAISER, onder de paraplu van CAPRICE, over te dragen en zo een succesvolle toekomst te blijven garanderen voor Peter Kaiser. Met zijn productie- en ontwikkelingsexpertise is CAPRICE de ideale aanbieder om PETER KAISER-producten te kunnen presenteren met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding”, zegt Stefan Frank, Managing Director van PETER KAISER Operations GmbH.
CAPRICE en PETER KAISER - twee sterke merken, een gedeelde visie voor uitmuntende schoenmode met een perfecte pasvorm. Deze overname markeert het begin van een spannende reis naar een veelbelovende toekomst voor stijlbewuste vrouwen wereldwijd.
De Wortmann Group uit Detmold is een van de grootste schoenenproductie- en verkoopbedrijven in Europa en wordt beschouwd als marktleider op het gebied van modieuze damesschoenen. De collecties worden aangeboden in meer dan 70 landen en meer dan 15.000 schoenenwinkels wereldwijd. Naast het merk Tamaris omvat de groep de merken Marco Tozzi, CAPRICE, Jana en s.Oliver schoenen. Daarnaast valt ook Novi Footwear International Co.Ltd. in Hong Kong tot de Wortmann Group, dat tal van wereldwijde winkelketens en merken tot zijn klantenkring mag rekenen. De groep heeft internationaal ruim 1.100 medewerkers. Wereldwijd produceren ongeveer 30.000 werknemers voor het bedrijf uit Detmold.