Winnaars van de PMG Shop Design Awards: Categorie Fashion stores

De PMG Shop Design Awards belonen winkeliers voor hun investering in een nieuwe of vernieuwde winkel. Ook de ontwerper, inrichters kunnen samen met opdrachtgevers deelnemen. Er wordt beoordeeld op architectuur en design, het gebruik van de ruimte en materialen, kwaliteit van uitvoering, het duurzaamheidsaspect en de integratie van technologische tools die de winkelbeleving vergroten.

Winnaars categorie Fashion Store

1ste plaats: Anna Pops

Het ontwerp van de winkel is opgebouwd uit uitgangspunten waarbij het reduceren van restafval en het opwaarderen van bestaande materialen centraal staan. Bij het ontwerp en uitvoering van de winkeluitbreiding is alle opsmuk uit de bestaande ruimte verwijderd zodat enkel nog de elementen in goede staat bewaard bleven. Ze wilde het levensverhaal van het pand goed zichtbaar maken en mee te geven dat wat oud is nog niet onbruikbaar is. De winkel is opgevat als een geheel van huiskamers die met elkaar gelinkt zijn door een op maat gemaakte lijnvormige pendelarmatuur van meer dan 40 meter lang. In de ene ruimte ligt de focus op textiel, in een andere ruimte op schoeisel en nog in een andere ruimte accessoires. Het huislijke karakter van de zones/kamers past ook perfect bij de verbondenheid die men wil hebben met de klanten.

2de plaats: Mamazoet

Mamazoet is een hedendaagse nieuwe kinder- en babywinkel waar men met de inrichting een warme huiselijke sfeer wilde bekomen. Dit door veel natuurlijke producten te gebruiken en de oorspronkelijke materialen te behouden waar mogelijk. Het ruwe van het plafond in contrast met het warme parket en witte/pastelkleurige meubels vormen een mooi geheel. Er is genoeg ruimte voorzien om zowel producten goed te tonen als een aangenaam en vrij gevoel te creëren bij klanten. Vooraan is de nieuwste collectie te vinden, je wordt goed ontvangen en wordt er gezellig gebabbeld. Achteraan is er een grote ruimte opgesplitst in slaapkamertjes en een ruimte voor de meer praktische zaken.

3de plaats: Zwartjes van 1833

Na een vernieuwing van de fundering van dit historische pand wilden zij een gespecialiseerde winkel creëren met de mooiste herenschoenen. Op het gebied van materialen werd er vooral gewerkt met leer en hout. Voor de kleuren werd er gekozen voor een goed contrast met zwart en wit. De absolute blikvanger in deze winkel is een grote boog gemaakt van leer, dit zorgt voor een intieme sfeer en een goed gevoel van luxe. De verlichten vergroot ook de luxueuze uitstraling.

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...