Van Mourik Sliedrecht wint prijs in de Visa wedstrijd geniaal lokaal ondernemen

Van Mourik Sliedrecht is een schoenenspeciaalzaak met een regionale functie. In dit artikel vertelt Jeffrey van Mourik, inmiddels de vijfde generatie schoenenman in het familiebedrijf, zijn slimme aan pak om de moeilijke tijd door te komen.

De grote sprookjesboom
“Het kind van vandaag is de klant van morgen. Die willen we graag in de winkel met ons laten kennismaken. We hebben gespecialiseerde creatieve designers laten nadenken over een bijzondere attractie. Zij kwamen op de proppen met het ontwerp van een grote sprookjesboom. Die staat middenin de winkel. De kinderen vinden het heel leuk om daaronder schoenen te passen. Ook de ruim opgezette winkel draagt bij aan de beleving. Met een winkeloppervlakte van 700 vierkante meter is de winkel erg groot, met overal hoekjes en ruimtes om geholpen te worden en te passen. ,,We hebben de bestaande winkeloppervlakte negen jaar geleden verdubbeld, tegen de trend in om liever meerdere filialen te openen. In de grote winkel hoeven mensen elkaar niet in de weg te zitten. Dat geeft rust. In deze periode heeft dat extra goed uitgepakt. Klanten vonden het over het algemeen niet eng om te komen.” Verteld van Mourik.

Hier passen en online kopen

“Veel van onze klanten komen al heel lang bij ons, vaak van vader op zoon en van moeder op dochter. Mensen kunnen ook op afspraak komen passen, als ze dat willen zelfs voor of na sluitingstijd. Bijvoorbeeld bruiden die zonder pottenkijkers nieuwe pumps willen uitkiezen voor bij de jurk. Dat blijkt in coronatijd een uitkomst voor mensen die geen risico willen lopen. Zij vinden het fijn dat er dan geen andere klanten in de winkel zijn. Hier passen en online kopen, het kan allemaal. Wij zijn altijd overtuigd geweest van de kracht van een fysieke winkel, zeker voor een product als schoenen. Die moeten je passen en die moeten je staan. Dat weet je pas als je ze aanhebt en voor de spiegel heen en weer loopt. Natuurlijk ontkom je niet aan een goede website, maar het is niet het één of het ander.”

Bron: deondernemer.nl

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...