CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

PREVIEW MEN x LEXSON

PREVIEW MEN x LEXSON

Op maandag 22 januari ’24 zal de Bredase modedistributeur LEXSON met 10 herenmerken shinen op de PREVIEW MEN op de vertrouwde plek. Dit jaar heeft de distributeur niet stilgezeten en een hoop (eigen) merken toegevoegd aan het portfolio. Welke dit zijn, lees je hier.

Zo deelde LEXSON het nieuws eerder dit jaar dat AMERICAN VINTAGE dé nieuwe herenparel is en strijkt het Franse merk neer in het Nederlandse Princenhage. LEXSON-founder Maarten Janse: ‘Ik ben er ongelofelijk trots op dat we na Varley ook American Vintage naar onze showroom hebben weten te halen. Het is al jaren zo’n ijzersterk merk dat in mijn ogen ook gewoon écht een lekker stijltje brengt. Tel daar de mooie materialen en fantastische kwaliteiten bij op en je zult begrijpen waarom ik nog heel veel groeimogelijkheden zie voor een label dat al sinds 2005 hoge ogen gooit. We hebben er als team ontzettend veel zin in om met American Vintage te gaan knallen en het merk voor heren nóg groter te maken op Nederlandse bodem.’

american-vintage-3.jpeg american-vintage-2.jpeg 

Het grootste merk binnen LEXSON is de jassenspecialist ELVINE. Dit Zweedse merk wordt ook wel ‘the maker of jackets’ genoemd. Deze jassenspecialist maakt functionele, comfortabele en duurzame jassen. De jassen zijn voorzien van tientallen functionaliteiten zoals waterafstotend, winddicht of is de voering bij een groot deel gemaakt van gerecyclede PET-flessen. Accountmanager Floor Schonk ziet dit als een sterke USP voor het merk. ‘Het merk zet zich al jaren in om jassen te produceren van de meest hoge kwaliteit zodat deze jaren mee kunnen, en dat is ook terug te zien aan de collecties. Deze worden ieder jaar weer beter en beter’, geeft Floor met een grote lach aan.

Het merk J. LINDEBERG heeft zich binnen één jaar opgewerkt tot een van de snelst groeiende merken binnen LEXSON. Dit Zweedse merk is bekend van de golf- en sportcollecties. Waar Brand Manager Luke van Schaik vooral op richt is het samenbrengen van sport én fashion. Collecties waar beide elementen samenvloeien en gecombineerd worden met trends. Dit resulteert in tijdloze designs en unieke kwaliteiten. Brand Manager Luke: ‘eind 2023 hadden wij het genoegen om alle genomineerden voetballers tijdens het Life After Football event te kleden, dit event heeft gezorgd voor een groot aanzien voor het merk, waar we erg trots op zijn!’

Het Nederlandse merk LAW OF THE SEA haalt inspiratie uit de kalmerende kracht en onweerstaanbare charme van oceanen, en presenteert een collectie gericht op avontuurlijke mannen. Zo geeft Brand Manager Melvin van Alphen aan dat: ‘de collecties bestaan uit zowel gedetailleerde overshirts tot bedrukte T-shirts. De collecties behouden onze kenmerkende eenvoud en stijl met een knipoog naar streetstyle en Scandinavisch minimalisme. Een ode aan tijdloze aantrekkingskracht, geïnspireerd door het kloppende hart van de oceaan.’

De essentie van PEAK PERFORMANCE is een actieve levensstijl, wat de reden van het bestaan van het merk verklaart. De collecties zijn een combinatie van toffe streetwear en active wear. Volgens Accountmanager Gijs Maas wordt de nieuwe collectie omschreven als een prachtige mix van iconische en trendy stijlen, ontworpen voor het hedendaagse leven maar ook geschikt voor meer actieve bezigheden.

Nieuw jaar, nieuwe groeiambities. Outerwear-icoon PENFIELD gaat vol voor internationale expansie en gaat per 1-1-2024 voor de Nederlandse markt een partnership aan met distributeur LEXSON. LEXSON wilde Penfield heel graag inlijven, maar beschikte o.a. door de komst van nieuwe merken als American Vintage niet meer over voldoende showroomruimte om zich naast de distributie ook over de verkoop te kunnen ontfermen. En ging daarom opzoek naar een partner en vond die in het agentschap Oster Agency.

penfield-2-.jpg

Met een authentieke mix van technische stoffen en preppy heritage menswear keert Penfield terug, sterker dan ooit tevoren. In 2024 eert het merk de stijl waarmee het groot is geworden, een ode aan de New England esthetiek die het vanaf het begin heeft gevormd.

Broekenspecialist PLAIN staat al jaren in de top van bestverkopende merken binnen LEXSON. Dit merk is inmiddels onmisbaar in de herengarderobe en zoals de naam zich uitdraagt, het merk focust zich om eenvoud en comfort. Accountmanager Annabelle Damen: ‘de collectie van Plain biedt eigentijdse broeken. Van casual chino’s tot aan formele pantalons, de collectie is voor verschillende gelegenheden perfect en daarom ook zo populair bij de winkeliers.’ PLAIN is ontworpen voor mannen die waarde hechten aan tijdloze designs en eigentijdse elegantie. 

Het meest duurzame merk binnen LEXSON is RESTERÖDS. Dit Zweedse merk richt zich op essentiële stijlen voor heren zoals boxers, hemden, fleece jackets, sokken en meer. RESTERÖDS zet zich in voor duurzaamheid door tijdloze basisstukken te creëren die niet alleen lang meegaan, maar ook een statement maken op het gebied van milieubewustzijn door bamboe als hoofd ingrediënt te gebruiken. Volgens Accountmanager Sophie Lazeroms staat het merk voor eenvoudige elegantie en hoogwaardige materialen, en is daarmee de favoriet van mannen die zowel stijl als ethiek in hun kledingkeuzes belangrijk vinden.

Het Nederlandse merk SAINT STEVE wordt gezien als “the king of knitwear”. Met trots wordt SAINT STEVE vertegenwoordigd door LEXSON, dat tevens mede-eigenaar is van dit kenmerkende label. Het Nederlandse herenlabel draait volledig om tijdloze knitwear favorieten met de perfecte fit. Veelzijdige essentials voor elke dag van de week, sophisticated stijlen waarmee je de plank simpelweg niet mis kunt slaan. Met comfort, kwaliteit én oog voor detail vormen deze can’t-go-wrong pieces dé fundering van iedere garderobe. Van productie, marketing tot aan de styling, alles wordt in-huis gerealiseerd. Brand Manager Floor is razend enthousiast over de groei die het merk de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Ook is ze – naast de seasonal collecties – zeer te spreken over de NOOS collecties en richt ze zich naast de Benelux ook op de export in Duitsland en Frankrijk. 

saint-steve-2-47-.jpg

New kid on the LEXSON block VAN HARPER staat by far op nummer 1 als snelst groeiend merk binnen LEXSON. Dit 'every day shirt brand' staat bekend om de fijne kwaliteit en eigentijdse ontwerpen die moeiteloos comfort combineren met een goede stijl. Met een focus op veelzijdigheid en tijdloze elegantie, heeft VAN HARPER snel de harten van mannen veroverd door hoogwaardige shirts aan te bieden die geschikt zijn voor elke gelegenheid. Van strakke zakelijke looks tot ontspannen casual outfits, VAN HARPER is een opkomend merk om in de gaten te houden.

De accountmanagers staan te popelen om alle ins en outs te vertellen over deze herenmerken op 22 januari. Heb jij voor die tijd nog vragen over deze merken van LEXSON. Neem dan contact op met marketing@lexson.com of neem een kijkje op de Instagram pagina @thelexsons

Bekijk hier meer informatie over PREVIEW MEN.

 

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...