Steuntje in de rug
De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk vieren ’Small Business Saturday’, België organiseert het ‘Weekend van de Klant’. Tijd voor een vergelijkbaar Nederlands initiatief, vond Marian Bekkers van Kooplust. “Na alle lockdowns en uitdagingen van de afgelopen jaren, ontstond begin dit jaar het idee iets bijzonders te doen om de kracht van lokale stenen winkels te vieren. Want achter die winkels schuilen stuk voor stuk hardwerkende ondernemers die willen bijdragen aan de lokale economie en de lokale leefbaarheid. Ondanks hun creativiteit en ondernemerschap in het vinden van manieren om klanten bij te staan tijdens de coronacrisis, worstelen velen van hen nog met de sporen die de afgelopen jaren hebben nagelaten. Ik hoop dat zij met dit initiatief weer een steuntje in de rug krijgen."
Aanmelden voor week van de stenen winkel
Winkels kunnen zich tot en met 17 april 2022 gratis aanmelden voor deelname via https://weekvandestenenwinkel.com/. Bij deelname ontvangt iedere winkel toegang tot een lesplatform met tips van 15 retail-experts (onder wie auteur Cor Molenaar, consumentenpsycholoog Patrick Wessels, retail coach Marian Bekkers, social mediaspecialist Mirjam van Rees en centrummanagement-expert Jeroen Roose-van Leijden) over hoe van de ‘Week van de Stenen Winkel’ een succes te maken op de winkelvloer. Ook is er voor iedere deelnemer een gratis promo-pakket beschikbaar om de ‘Week van de Stenen Winkel’ te promoten bij klanten. Marian Bekkers vertelt: “Ik ben ontzettend trots dat zoveel retail-experts belangeloos meewerken aan deze week, en we hopen samen dat we hiermee ons steentje bijdragen aan een mooie toekomst voor stenen winkels.”
Bron: Week van de stenen winkel
Beeld: Schoenvisie