Merrell lanceert beta versie van schoenenadviseur app

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens.

De dagen worden langer, de temperaturen hoger. Het outdoorseizoen is weer begonnen. Voor merken die in de branche actief zijn, een mooi moment om met innovaties te komen. Dat dacht Merrell, het Amerikaanse merk bekend van zijn robuuste wandelschoenen ook. In samenwerking met techbedrijf NetVirta lanceert het merk de Merrell Shoe Advisor. Via een app kunnen consumenten met AR-technologie binnen een minuut in 3D hun voet scannen. Daarmee kunnen ze voor elke Merrell-schoen de maat vinden die het beste past. Naast een betere ervaring voor de klant, hoopt het merk daarmee ook iets te doen aan de retouren. Retourpercentages liggen in de wereldwijde schoenenindustrie tussen de 35 en veertig procent, en in bijna driekwart van de gevallen is de verkeerde maat de reden om iets terug te sturen.

Klantenervaring

“Bij Merrell zijn we constant opzoek naar nieuwe manieren om de klantenervaring buiten te verbeteren. De fit van de schoenen is een groot probleem voor veel consumenten, vooral tijdens het shoppen. Dit was dan ook de reden waarom de app met NetVirta als een goede samenwerking voelde,” aldus Chief Marketing van Merrell.

Bron: World Footwear en RetailTrends 

Beeld: World Footwear en RetailTrends 

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...