CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

K-Swiss vaart een nieuwe koers en is terug in CAST

K-Swiss vaart een nieuwe koers en is terug in CAST

Met de komst van nieuwe Sales Manager Jeffrey Platteel is het tijd om te focussen op een frisse strategie.

K-Swiss werd opgericht in 1966, toen twee Zwitserse broers naar Californië verhuisden om een schoenenmerk op te richten dat zich richtte op tennis. Inmiddels is het archief van bijna vijftig jaar een schatkist vol aan mooie en authentieke producten. Symbool van het merk is de witte Classic; de eerste Amerikaanse leren tennisschoen waar het in 1966 allemaal mee begon. Het ontwerp maakt steevast deel uit van de collectie en krijgt eens in de zoveel jaar een update. 

"Wij geloven dat met zijn authentieke geschiedenis en mondiale naamsbekendheid, K-Swiss weer een van ‘s werelds voornaamste sportlifestyle merken kan worden", aldus Jeffrey Platteel. 

Court style 
Het feit dat de ‘court style’ een comeback maakt is een voordeel waar K-Swiss alleen maar van kan profiteren. Na de huidige, kleurrijke running trend verwacht het merk dat er de komende seizoenen juist veel cleane, witte sneakers in het modebeeld zullen opduiken. Dat betekent terug naar de wortels met de positionering als authentiek, Amerikaans tennismerk.

"Het veranderen van de richting en strategie van het merk heeft daarom de belangrijkste prioriteit. Belangrijkste pillars hierin: Authenticiteit, krachtige brand awareness, een bewezen trackrecord van productinnovatie en de mogelijkheid om op de lange termijn in de Benelux te groeien. Hoewel er nog veel werk aan de winkel is, hebben we goede ingrediënten in handen", aldus Jeffrey Platteel.

Ontdek de nieuwste SS24 collectie van K-Swiss @ CAST showroom 201-203

 

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...