EAN is sleutel tot succes

Als leverancier wil je schakelen op omzet en verkoopsucces bij je klanten. Daarvoor is het belangrijk dat je dezelfde taal spreekt, ook op het gebied van data. Het hebben en gebruiken van EAN codes is daarvoor onmisbaar geworden.

Bij ANWR-GARANT nemen ze hier de volgende stap in. Alle digitale connecties tussen de klanten en de retail service organisatie verlopen vanaf dit seizoen alleen nog maar via EAN codes. Daarvoor is het belangrijk dat leveranciers de EAN codes op zoveel mogelijk manieren aanbieden, zodat de winkeliers de EAN codes op hun beurt (automatisch) in het kassa systeem kunnen invoeren.

Het automatisch laden van EAN codes in de kassa is niet altijd mogelijk of even gemakkelijk. Daarom heeft ANWR-GARANT een aantal richtlijnen opgesteld, zodat het voor de winkelier gemakkelijker is om de codes in de kassa te krijgen.

Richtlijnen voor leveranciers:

  1. Vraag de 13 cijferige EAN codes aan voordat je de nieuwe collecties presenteert.
  2. Lever de winkelier EAN informatie bij iedere orderbevestiging.
  3. Lever de winkelier bij voorkeur ook overige artikeldata.
  4. Zorg ervoor dat je jouw complete Nederlandse catalogus ook bij ECC aanlevert. Daarmee herkent de AGN PIM de voorraden bij de winkeliers.
  5. Gebruik 1 EAN sticker op de doos, zodat de winkelier deze kan herkennen en scannen.
  6. Geen interne of andere codes op de doos plakken, waardoor de winkelier niet kan herkennen wat de juiste EAN code is.

“Vergroot uw omzetkansen door ervoor te zorgen dat uw EAN's aanwezig zijn in de kassa's van uw winkeliers”,
aldus Marieke van Aaken van ANWR-GARANT.

Op dit moment maakt ANWR-GARANT al gebruik van EAN codes samen met 90 winkels op Topshoe.nl, via 30 Retailer Webshops, op SPORT2000.nl, SoccerCenter.nl, Outdoorspecialist.nl en Podolinea.nl.

Heb jij vragen over bovenstaande? Neem dan contact op met Marieke van-Aaken via  Marieke.vanAaken@anwr-garant.nl

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...