DIY Stappenplan - Pop-up Brandstores CAST

CAST heeft in samenwerking met Stijl Retail Design een viertal brandstores gecreëerd in het inkoopcentrum in Nieuwegein. Met de brandstores willen we bezoekers en exposanten inspireren en ondersteunen bij het zoeken naar verbinding met hun klant. Want, dit is nu belangrijker dan ooit tevoren!

DIY Stappenplan
Bouw je eigen merk of winkelnaam om tot een merchandise concept. Bij CAST hebben we een viertal voorbeelden gecreëerd.

  • TRENDY;
  • LUXE;
  • HIP;
  • DUURZAAM.

800x400-brandstores.jpg

Stap 1: Wie is jouw klant?
Leg je klant onder de loep en onderzoek waar je jouw klant mee kunt verrassen. De vier brandstores die bij CAST zijn uitgewerkt zijn gericht op vier verschillende doelgroepen:

  • Jong professionals & sportief;
  • Mode bewust & trendy;
  • Milieu bewust publiek;
  • En een groep die van luxe houdt.

Stap 2: Zoek het juiste product.
Is jouw klant altijd in beweging en super sportief? Dan is een sporttas of pet een goede keuze. Is jouw klant een hippe jonge professional? Dan is een (herbruikbare) koffiebeker of een notitieblok een goede keuze. Kies je producten zorgvuldig en voorkom dat het geen wegwerp artikel wordt of achterin de kast verdwijnt.

800xproducten-brandstore.jpg

Schoenenpoets voor de Schoenenwinkels;
Elke keer dat jouw klant zijn schoenen verzorgd wordt het aan jouw winkel herinnerd.

Stap 3: Bouw je logo of merknaam om tot beeldmerk of label
De volgende stap is kijken hoe je jouw logo of merknaam kan ombuigen naar een (herkenbaar) beeldmerk of label. Is jouw klant jong van geest van houdt hij/zij van humor? Dan is het concept van de kreten uit de HIP brandstore een goed voorbeeld. Bij de HIP brandstore is gebruik gemaakt van humoristische kreten met betrekking tot de schoenenbranche, zoals leestenbeest, schoenspanner en halvezool.

Bij de luxe brandstore hebben we het CAST logo zo toegepast dat er een patroon ontstaan. Het CAST logo in een ruitpatroon geeft een luxe uitstraling.

Stap 4: Product(en) presenteren
Je hebt leuke producten bedacht en ontworpen, maar hoe ga je ze nu presenteren? De presentatie van producten is net zo belangrijk! Is het een product geschikt om te op te hangen of leent het zich beter op een tafel? Wat voor materiaal en kleur hebben deze interieur elementen?
Bij de trendy brandstore zijn we bij CAST voor stevig zwart gegaan met blokken in betonlook voor een stoere urban uitstraling. Bij de luxe brandstore zijn we daarentegen voor goudkleurige zuilen gegaan die een exclusieve uitstraling geven.

800xproductx.jpg

Stap 5: Toevoegen van mannequins
Een ander belangrijk ingrediënt is het inzetten van mannequins. De kracht ligt hier in de identiteit van de mannequin waarmee je klanten zich kunnen identificeren. Bij CAST selecteerden we voor elke brandstore unieke figuren die passen bij de stijlgroep. De mannequins zijn in samenwerking met Hans Boodt. Dit bedrijf produceert etalagepoppen van hoge kwaliteit met een unieke uitstraling

Stap 6: Communicatie
Bij gebruik van communicatie is het belangrijk te bedenken wat het verhaal achter jouw merchandise concept is en hoe je dit wil vertellen. Welke tone of voice ga je gebruiken? Bij CAST hebben we extra bordjes opgehangen om het concept te verduidelijken.
Daarnaast is de online communicatie natuurlijk ook belangrijk. Deel je producten en etalage op je social media kanalen of koppel er een leuke winactie aan.

800xbrandstore.jpg

Kom je er zelf niet uit? Dan helpt Stijl Retail Design je graag! Ze zoomen in en stellen de juiste formule samen in hun lab. Ze geven vorm, voeren uit en werken samen met partners om te zorgen dat de chemie met jouw klant wordt vergroot. Neem contact met ze op voor meer informatie: info@stijlretaildesign.nl

 

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...