CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

Consument keert terug naar de winkelstraat

Consument keert terug naar de winkelstraat

Een dagje fysiek shoppen in de stad klinkt toch veel gezelliger dan online shoppen? Dat blijkt in ieder geval uit het onderzoek van ICS Creditcard Facts. Consumenten zijn steeds vaker weer te vinden in de winkelstraten vertellen de cijfers.

In het eerste kwartaal van 2022 stond de verhouding van procenten nog op 63 procent voor online shoppen, en 37 procent voor fysiek shoppen. Dit jaar is daar verandering in geboekt. 59 procent kiest nu nog voor online winkelen, en 41 procent gaat liever fysiek shoppen.

Waarom kiezen zoveel Nederlanders eigenlijk voor online winkelen? Online winkelen biedt mogelijkheden om toch te kunnen winkelen, ook als je het druk hebt. Je hoeft natuurlijk niet na te denken over de reistijden en je hebt alle winkels bij je in een hand omdraai. Het is dus makkelijk, snel en simpel. Toch stijgt het aantal procenten van fysiek winkelen, waarom?

Fysiek winkelen brengt gezelligheid met zich mee. Een lekker dagje uit gaan shoppen met vrienden, familie of jezelf. Bij fysiek winkelen heb je geen last van verzendtijden, je kunt het product ervaren en het is gelijk tot je beschikking. Dit is heel handig als je bijvoorbeeld last minute iets nodig hebt.

Hoewel de inflatie in de loop van vorig jaar flink is opgelopen, liggen de totale bestedingen in het eerste kwartaal van 2023 zeventien procent hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Ieder heeft zo zijn of haar eigen voorkeur naar online of offline shoppen. Voor nu stijgt het aantal procenten voor fysiek winkelen.

Bron: FashionUnited 
Beeld: Pexels 

 

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...