Bezoekersdata is het nieuwe zuurstof voor ondernemen

Tijdens de Schoenendagen plaatste PFM het 'PFM Experience Centre' bij CAST in Nieuwegein om de aanwezigen kennis te laten maken met bezoekersdata. Twee dagen van kennisdeling over de huidige digitale mogelijkheden en ontwikkelingen in de schoenenbranche. Voor het geval je het gemist hebt, vatten we de ontwikkelingen en mogelijkheden nog één keer samen.

Is jouw bedrijf klaar voor de toekomst?

Ondernemers die gebruikmaken van digitale mogelijkheden van vandaag groeien sneller, zijn winstgevender en werken efficiënter dan ondernemers die dat niet doen. Digitalisering maakt dus dat bedrijven zekerder zijn van een mooie toekomst. Bij PFM ondersteunen ze je bij het digitaliseren van je bedrijf en adviseren ze je op basis van bezoekersdata.

De schoenenwinkel index
Op basis van bezoekersdata kan men bepaalde ontwikkelingen zien en mogelijke trends voorspellen, zo kan PFM uit de verzamelde data en door een vergelijking te maken zien dat;

schoenenwinkel-bezoekers.jpg

  • De zaterdagen en de zondagen nog steeds de populairste dagen zijn om een schoenenwinkel binnen te lopen. Na covid komen mensen gemiddeld vaker een schoenenwinkel binnen op een zaterdag in vergelijking tot de andere weekdagen.
  • Dat terwijl we in het algemeen sinds covid in Nederland doordeweeks meer verspreid zijn gaan winkelen, waarbij met name de woensdagen en maandagen populairder zijn geworden.
  • Opvallend na covid is ook dat het winkelgedrag van de mensen verandert, zo zien we dat men drukke dagen en uren proberen te vermijden, de mogelijkheid om dit te kunnen doen wordt op zijn beurt weer versterkt door het feit dat we meer thuis zijn gaan werken waardoor werktijden flexibeler zijn geworden.

winkelcentrum.jpg

  • In een winkelcentrum gaan gemiddeld iets meer als 3% van alle bezoekers een schoenenwinkel binnen, gedurende covid lag dit percentage wat lager, toen winkelcentra voornamelijk gebruikt werden voor dagelijkse behoeften.

Ben jij benieuwd wat PFM voor jouw bedrijf kan betekenen? Krijg 50% vergoed met de digitaliseringssubsidie

PFM wijst je op de mogelijkheid om tot woensdag 30 november 2022 gebruik te maken van de digitaliseringssubsidie. Het is namelijk mogelijk om 50% van je investering vergoed te krijgen.

Om te groeien met je bedrijf is het belangrijk om efficiënt te werken. Digitalisering kan je daarbij helpen. Veel kleinere ondernemers willen digitaliseren, maar weten niet goed waar ze moeten beginnen. Of de mogelijkheden die ze zien zijn te duur. Daarom is er ondersteuning in de vorm van Mijn Digitale Zaak. Ben je MKB-ondernemer met 2 tot 50 werknemers? Grijp deze kans dan aan en vraag subsidie aan!

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...